| 題目 |
| Which Factors Predict Speaking Proficiency? Japanese EFL Learner's Characteristics by Speaking Component |
| The Relationship Between Summary Writing Ability and Writing Ability by Japanese EFL Learners |
| An Exploratory Study of Listening Difficulties Among Japanese EFL Learners |
| The Effect of Speaking Instruction Based on Dynamic Assesment on the Improvement of English Speaking Ability of Japanese Junior High School Students |
| A Qualitative Study of Hoe Japanese Junior High School Students Make Their Own Directed Motivational Current for Learning English |
| High School Students and Teacher Perceptions on the Use of English and Japanese in English |
| The Effectiveness of Shadowing in Improving Listening Comprehension Skills Using Materials with Different Levels of Difficulty |
| The Effects and Reliability of Oral Proficiency Tests for Japanese Junior High School Students: Focusing on the Short Version of HOPE |
| 題目 |
| The Effects of Assisted Repeated Reading on Incidental Vocabulary Learning Among Japanese EFL Learners |
| The Effects of Test Anxiety on the English Academic Performances of Japanese Junior High School Students |
| The Effects of Focused and Unfocused Wri tten Correct ive Feedback on the Accurate Use of the Hypothet ical Conditional by Japanese EFL Learners |
| The Effects of Task-Induced Involvement Load on Vocabulary Development and Retention by Japanese EFL Learners: Examining the Role of Task Types and Learners’ L2 Proficiency |
| The Effects of Different Types of Feedback on the Use of Discourse Markers on Argumentative Writings in English by Japanese EFL Learners |
| The Effects of Oral Reading in English Classes Grounded in Self-Determination Theory on the Motivational Development of Japanese Junior High School Students |
| The Effect of Manipulating Task Complexity on the Learner-Learner Interaction Processes |
| The Washback Effect of Public High School Entrance Examinations on Junior High School Teachers' Test Item Construction, Classroom Organization Patterns and Lesson Contents for Ninth Graders |
| 題目 |
| 談話における英語比較構文の語用論的機能 – |
| 日本人学習者の英語の動詞と名詞のコロケーションの産出における |
| 日本人学習者の英語進行アスペクト獲得における母語の影響 |
| 関係代名詞習得における有効な指導体系確立 –制限・ |
| 題目 |
| 小学校外国語活動におけるフォニックスを活用した文字学習プログ |
| 中学年児童を対象とした小学校外国語活動のTPRの効果 |
| 小学校外国語活動におけるマルチカルタおよび 書くことを取り入れ |
| 小学校3年生を対象とした書くことを取り入れた文字指導プログラ |
| 小学校外国語活動における音韻認識能力を高める文字学習プログラ |
| 小学校中学年におけるアルファベットを書く活動プログラムの開発 |
| 小学校外国語活動における他教科内容に関連した学習プログラムの |
| 小学校外国語活動における「ごっこ遊び」 -『Hi, friends! 1,2』の言語材料を取り入れた授業実践とその効果- |
| 外国語活動におけるコミュニケーション能力の素地の育成に影響を -国際的志向性と動機づけに焦点をあてて- |
| 小学校外国語活動から中学校英語への情意面の変容と聴解力の関連 -2年間の外国語活動を経験した児童の縦断的研究- |
| 題目 |
| Training in Specific Oral Communication Strategies and its Effects on Japanese EFL Learners’ Willingness to Communicate in English |
| 題目 |
| 高校英語教科書における文学教材と原典の比較 |
| 題目 |
| The Effects of Repeated Readings, Reading Type and Reading Ability on the Reading Comprehension and Speed of Japanese EFL Students. |
| 多読に関するー考察 ー読解力(正確さと流暢さ)・語彙力・情意面(動機・態度)に及ぼす影響を中心にしてー |
| The effects of Dictogless on Acuquiring Grammatical Features in English Among Japanese Junior High School Students: A Comparison of Individual,Pair and Group Activities. |
| The effects of Cooperative Learning on Junior High School Students ' Understanting on Authorized English Textbook Content Through Intergrated Reading and Writing Activities |
| The Effects of Different Types of Pre-writing Activities on English Essays by Japanese EFL University Students |
| The Feasibility of a communicative Language Test for Japanese Basic -Level EFL Leaners: Assering Paired Interview Tests Based on CEFR |
| The Effects of Instruction on Folmulaic Sequences in Task Repetition on Japanese EFL Leaner's Speech Performances |
| 題目 |
| 日本人英語学習者の数詞の尺度含意の獲得 |
| 機能言語学によるto不定詞と動名詞の考察と教材開発 |
| A Quantiative Study of Bridging Reference Among Japanese EFL Leaners from the Perspective of Relevance Theory |
| 日本人英語学習者への新しい冠詞指導の試み ー 認知言語学, 機能言語学からのアプローチ ー |
| 題目 |
| 小学校外国語活動におけるCRIに基づく 他教科内容に関連した学習プログラムの開発 |
| 小学校外国語活動における国際交流活動のプログラム開発とその効果 |
| 小学校外国語活動における書くことを取り入れた文字指導プログラム開発 ― 英語嫌い、英語格差を埋める手立てを考える ― |
| 小学校外国語活動における読み物-教材としての絵本の活用に焦点を当てて ― 教材を導入した指導とその効果 ― |
| 題目 |
| Effects of Vocabulary Size, Depth of Vocabulary Knowledge and Strategy Use on Lexicial Inferencing Among Japanese University EFL Students |
| The Effects of Backround Knowledge, Language Proficiency and Test Methods on Japanese Learners' L2 Reading Comprehension |
| A Comparison of Two Methods of Phrase Reading Among Japanese EFL Learners: The Effects of Text Type and Reading Ability |
| The Effects of Oral Corrective Feedback on Learning Vocabulary: A Comparison of Recasts and Prompts |
| The Effects of Pre-task Planning on Fluency in English Speaking Task Performances among Japanese Junior High School Students |
| The Effects of Written Corrective Feedback on Formal Accuracy in an English as a Foreign Language Context |
| 題目 |
| 日本人英語学習者による数詞・形容詞を含む曖昧名詞句の識別におけるプロソディーの効果 |
| 日本人英語学習者による英語の形容詞と名詞のコロケーションの理解 |
| many/ much 再考: 意味論、語用論からの考察 |
| 中国人と日本人英語学習者によるwh-疑問文の獲得:仮説の条件違反に焦点をあてて |
| 題目 |
| TT形態の違いにおける小学校教員(HRT)、外国人指導者(ALT)、 小学校5,6年生の意識の比較調査 |
| 全面実施後の小学校学国語活動を経験した中学生への意識調査 |
| 海外交流活動が日本人児童の情意要因に与える影響に関する研究 |
| 小学校外国語活動においてプロジェクト型学習が内発的動機づけに与える効果に関する研究 |
| 小学校外国語活動における音韻認識力を高める文字指導単元の開発研究 ―ローマ字の活用による小学校国語科及び中学校外国語科との連携― |
| 小学校外国語活動を通した集団ソーシャルスキル教育の効果に関する研究 |


